Kupujete kancelársky nábytok do svojej novo zrekonštruovanej kancelárie? Presťahovali ste sa do novej kancelárie a práve ju prvýkrát zariaďujete?
Možno si to neuvedomujete, ale väčšinu svojho života trávite na pracovisku. Ak ste manažér alebo majiteľ firmy, skúste si predstaviť, v akej kancelárii by ste chceli stráviť väčšinu svojho života. A čo vaši zamestnanci? Akému typu prostredia ich chcete vystaviť?
Samozrejme, vašou najvyššou prioritou je vytvoriť prostredie, ktoré bude vás a celý váš tím povzbudzovať k dobrému fungovaniu a výkonu v práci. Zároveň však chcete aj priestor, ktorý bude pre každého príjemný a uvoľňujúci.
Jedným z tajomstiev vytvorenia pracovného prostredia, v ktorom sa ľudia budú cítiť skvele a strávia v ňom väčšinu svojho života, je použitie správneho kancelárskeho nábytku. Od kancelárskych stolov až po nábytok do kaviarne – tu sú základné prvky, ktoré potrebujete na vybudovanie svojej vysnívanej kancelárie.
Kancelárske stoly a stoličky
Otvorený minimalistický pôdorys je teraz medzi majiteľmi domov v móde a mení väčšinu špecifických typov nábytku, ktoré môžete potrebovať. Ale či už ste fanúšikom minimalizmu alebo nie, nikdy by ste nemali zabúdať na to základné: kancelárske stoly a stoličky.
Hoci spoločnosti prechádzajú na menej štruktúrované pracoviská bez stolov, nezabúdajte, že to nefunguje vo všetkých firmách. Aké sú teda osvedčené základy?
Kancelárske stoly predstavujú priestor, pri ktorom niekto pracuje. Hoci nie každý potrebuje vlastný určený stôl, všetci zamestnanci aj tak potrebujú ergonomický priestor pre seba a svoju konkrétnu prácu. Uistite sa, že ste zvážili, čo každá pracovná pozícia potrebuje a aký typ pracovného priestoru by bol ideálny na podporu produktivity.
Pri rozhodovaní o stoličkách, na ktorých budete tráviť dlhé hodiny, sú ergonómia a pohodlie dve najdôležitejšie veci, na ktoré musíte pamätať. Pohodlie je zrejmý faktor. Keďže očakávate, že ľudia budú na stoličkách sedieť 40 hodín týždenne, mohli by ste sa postarať o čo najpríjemnejší a najútulnejší zážitok.
Ergonómia je na druhej strane o niečo zložitejšia, ale pravdepodobne rozhodujúcejšia. Ergonomický znamená, že je určený pre konkrétnu osobu alebo osoby, ako aj pre konkrétne úlohy a povinnosti, ktoré majú vykonávať. Nezabúdajte, že každý človek je iný a potrebuje iné nastavenia. Preto sa snažte vybrať stoličky, ktoré spĺňajú ich individuálne potreby.
Hľadajte stoličky, ktoré majú nastaviteľnú opierku hlavy a výšku sedadla, dobrú stabilitu a hĺbku sedadla a operadlo. Keď tak urobíte, môžete byť na ceste k nájdeniu dokonalej stoličky, ktorá sa prispôsobí a bude vyhovovať väčšine členov vášho tímu.
Spoločné pracovné stoly
Bez ohľadu na konkrétny druh kancelárie, ktorú prevádzkujete, budete potrebovať aspoň jeden konferenčný priestor. Tento priestor budete pravidelne využívať, či už na stretnutie zamestnancov, posedenie s klientmi alebo brainstorming medzi spolupracovníkmi.
Z tohto dôvodu si možno budete chcieť kúpiť niekoľko veľkých stolov a písacích stolov pre svoje zasadacie priestory. Možno budete chcieť zvážiť dôležitosť spolupráce pri práci vašich zamestnancov, pretože kúpa niekoľkých spoločných pracovných stolov môže pomôcť zvýšiť úroveň produktivity a dokonca je výhodnejšia pre vašu peňaženku v porovnaní s kúpou nekonečného množstva jednotlivých stolov.
Kancelársky nábytok pre obytné priestory
Hoci časté krátke prestávky nie sú vždy zárukou vyššej produktivity, môžu výrazne prispieť k celkovej spokojnosti a pocitu šťastia vašich zamestnancov.
Keď sú zamestnanci šťastní, budú sa cítiť spokojnejší so svojou prácou, čo môže znížiť fluktuáciu zamestnancov. Budú tiež ochotnejší robiť veci, ktoré môžu byť nad rámec opisu ich pracovnej náplne.
Pestovanie kultúry, ktorá podporuje pravidelné prestávky, je rozhodujúce pre dlhú životnosť zamestnancov. Poskytnúť im priestor, kde môžu robiť práve toto, je najlepší spôsob, ako túto kultúru podporiť.
Vytvorte oddychové zóny vybavené kancelárskym nábytkom, ako sú stoličky, pohovky, knižnice, konferenčné stolíky a možno aj televízor s videohrami. Vytvorenie takéhoto bezpečného priestoru nielenže pomôže vašim unaveným zamestnancom načerpať nové sily, ale pomôže vám aj vytvoriť pevnejšie vzťahy v rámci kancelárie.
Priestory na ukladanie
Čoraz viac kancelárií dnes prechádza od radov kartoték k bezpapierovým možnostiam, pričom niektoré z nich ukladajú svoje súbory na pohodlnejších miestach, napríklad v cloude.
Spôsob, akým preferujete ukladanie vecí, je dôležitým faktorom, ktorý si musíte premyslieť pri kúpe kancelárskeho nábytku. V dnešnej dobe platí, že menej je viac, a preto je lepšie, ak si môžete kúpiť viac úložných priestorov, ktoré môžete ukryť pod stoly, aby neboli na očiach.
Inteligentné stoly
Ak ste už vyskúšali používať tabuľu so suchou fixou, pravdepodobne viete, ako sa môže znečistiť a ako ťažko sa z nej číta na diaľku.
Prečo si teda nekúpiť tabuľu so suchou fixou, ktorá funguje ako obrovský iPad? Presne o tom sú inteligentné tabule. Vďaka technológii dotykovej obrazovky fungujú inteligentné tabule ako biele tabule, ale bez vecí, ktoré neznášate na gumách a fixkách.
Nábytok do kaviarne
Nemusíte mať priestor, kde sa môžu vaši zamestnanci stravovať. Ak ho však nemáte, vaši zamestnanci nebudú mať inú možnosť, ako opustiť kanceláriu počas obedňajšej prestávky, alebo ešte horšie, možno si obed vôbec nedajú.
Mať priestor, kde sa vaši zamestnanci môžu najesť, je dôležité na rozvíjanie vzťahov medzi kanceláriami a na vytvorenie zábavnejšej a uvoľnenejšej pracovnej kultúry.
Dobrou správou je, že sa tu nevyžaduje nič príliš veľké, pretože ľudia tu budú sedieť maximálne jednu hodinu denne. Tieto kusy kancelárskeho nábytku tu nie sú kvôli pohodliu, ale kvôli funkčnosti.
Existuje veľmi veľa vecí, ktoré sa podieľajú na príprave úžasného kancelárskeho priestoru pre vás a váš tím. Nezabudnite si múdro vybrať kancelársky nábytok, aby ste vytvorili priestor, v ktorom budú chcieť tráviť viac času a ktorý bude podporovať vyššiu úroveň produktivity a silné a rešpektujúce vzťahy medzi všetkými.